چند توصیه مهم برای خواب آرام شبانه هشدار سازمان هواشناسی درباره وقوع سیل در ۱۵ استان کشور (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) از بایدها و نبایدهای زالودرمانی چه می‎‌دانید؟ نرخ باروری و موالید در کشور روند کاهشی دارد اهدای اعضای ۱۴۷ بیمار مرگ مغزی در غرب خراسان امتحانات دانش آموزان تا پایان هفته لغو شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرونشست خودرو خاور در خیابان بابانظر مشهد+ تصویر (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)‌ چرا خانواده‌ها با اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی مخالفت می‌کنند؟ سوءاستفاده از پروفایل افراد چه مجازاتی دارد؟ علت علمی بارش‌های شدید بهار امسال در مشهد و کشور چه بود؟ بازنشر گفتگوی شهرآرانیوز با سیدمحمدتقی میرحافظ، معلم کلاس اول رئیس جمهور | آقای معلم! «سید ابراهیم» هم به دانش‌آموزان شهیدت اضافه شد کلاهبرداری میلیاردی با صدای زنانه اجتماع دانشگاهیان مشهد در پی شهادت آیت الله رئیسی برگزار شد + ویدئو (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | تصاویر جدید تلویزیون ترکیه از محل سقوط بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیئت همراه هلاکت شرورِ مسلح و شهادت مأموران پلیس تهران بزرگ + تصاویر شهدا و فیلم بحران ها را هوشمندانه مدیریت کنیم پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، ٣١ اردیبهشت ١۴٠٣) | بارش مجدد باران از فردا
سرخط خبرها

ورود دادستانی به پدیده ریزگرد‌ها در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۴۸۵۵
  • ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲
ورود دادستانی به پدیده ریزگرد‌ها در خراسان رضوی
دادستان مرکز خراسان رضوی گفت: حفاظت از محیط زیست با هدف صیانت از سلامت مردم یکی از مهمترین مصادیق دفاع از حقوق عامه است، از این‌رو دادستانی به موضوع پدیده ریزگرد‌ها در این استان ورود کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد حسین درودی افزود: متاسفانه در سال جاری چندین بار در نقاط مختلف استان شاهد پدیده ریزگرد‌ها بوده و هستیم، به نحوی که این پدیده امروز نیز شهر مشهد را تحت تاثیر خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: به جهت اهمیت موضوع و از باب دفاع از حقوق عامه به معاونت پیگیری حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی دستور داده شد، ضمن تشکیل کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه استان با حضور مدیران دستگاه‌های مسوول، علل و عوامل به وجود آمدن وضعیت موجود بررسی و راهکار‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دستگاه‌ها تعیین و بر اساس آن نظارت‌های لازم در جهت رفع این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

دادستان مرکز خراسان رضوی خاطر نشان کرد: چنانچه مشخص شود سازمان‌های متولی امر اجرای قانون هوای پاک و همچنین دستگاه‌هایی که مسوول پیشگیری از گسترش پدیده بیابان زدایی و کنترل مکان‌های مستعد ایجاد پدیده ریزگرد‌ها در سطح استان بوده اند، به تکالیف و وظایف خود عمل نکرده یا کوتاهی داشته اند، بر اساس دستورالعمل ترک فعل مدیران، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

از اوایل صبح سه شنبه با افزایش حجم ریزگرد‌ها در خراسان رضوی و به ویژه کلانشهر مشهد، سطح دید کاهش یافته و تنفس شهروندان با مشکل مواجه شده است و طبق اعلام صورت گرفته، اگرچه میانگین شاخص کیفیت هوای کلانشهر مشهد ۱۵۵ است، اما شاخص کنونی به عدد ۳۶۲ و شرایط خطرناک رسیده است که احتمال افزایش این شاخص همچنان وجود دارد.

طبق اعلام مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، پدیده گرد و غبار تا پایان هفته جاری تداوم دارد و در هفته آینده نیز احتمالا ادامه خواهد یافت.

در چنین شرایطی توصیه می‌شود مردم تا حد امکان تردد خود را در شهر به صفر برسانند و بیماران قلبی، تنفسی و زنان و کودکان از هرگونه تردد در سطح شهر خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای. کیو. آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای. کیو. آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای. کیو. آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->